Jak znaleźć organizację?

Organizacje gamingowe nie istnieją bez graczy, dzięki którym zdobywają rozgłos, partnerów i sponsorów. Organizacja to dla zawodnika wiele korzyści ale również poczucie bezpieczeństwa i stabilizacji. Poza wsparciem finansowym, dzięki któremu zawodnik może realizować swoje wyjazdowe marzenia to również wsparcie i motywacja. Dobry zespół wspiera zawodnika nie tylko gdy ten odnosi sukcesy ale również pomaga ocierać łzy po największej porażce. W dobrej organizacji nie ma problemów nie do rozwiązania, gra jest o wiele przyjemniejsza a dobre relacje z managerami wzmagają apetyt na wygraną.

Kilka prostych rad jak poradzić sobie z wyborem organizacji kierujemy do graczy, którzy mimo dłuższego stażu ciągle są zagubieni i nie do końca wiedzą w jaki sposób zaplanować swój dalszy rozwój. Poradnik nie jest kierowany do graczy wysokiej rangi, którzy dzięki swojej obecności zdobywają aprobatę i rozgłos a ich przygody śledzi cała gamingowa scena.

offlogofg

Dla każdej drużyny podstawą jest zgranie!
Jesteście zespołem już od dłuższego czasu, macie sporo wygranych na koncie i prężnie pniecie się w górę w gamingowej drabince.  Chcecie pokazać się na lanie i sprawdzić swoje umiejętności w realnej potyczce na turnieju offline ale mimo poszukiwań i kilku rozmów nie znaleźliście odpowiedniej organizacji dla siebie.
Przede wszystkim nie wolno się poddawać. Warto przypomnieć sobie w takiej chwili jakie złota piątka na przestrzeni lat przechodziła problemy ze znalezieniem odpowiedniego miejsca, które zapewniło im godne warunki i możliwość rozwoju. Wiele razy występowali bez organizacji pod nazwą AGAiN. Nie poddawali się i z dumą udowadniali, że warto na nich postawić.
Zadbajcie o to aby panowała zgoda i nie było wewnętrznych nieporozumień czy spięć. Wiadomo, że eSport budzi ogromne emocje, wiele rzeczy dzieje się szybko a decyzję często bywają pochopne. Trzeba nauczyć się nad nimi panować. Musicie być zgrani i pewni swojego celu, wtedy żadna krytyka czy porażki nie rozbiją waszego składu. Staż wspólnej gry działa na waszą korzyść.


Ustalcie swoje priorytety.
Upewnijcie się, że wszyscy jesteście nastawieni na ten sam cel i że każda osoba z zawodników jest w stanie poświęcić się dla drużyny w takim samym stopniu.
Określcie cel Waszej walki. Mając jasne priorytety łatwiej ustalić czego tak naprawdę szukacie. Swoje oczekiwania wspólnie zapiszcie na kartce. Warto przeprowadzić burze mózgów i rozeznać się na co możecie liczyć (realnie) i jakie warunki mają drużyny na podobnym poziomie.

Zróbcie rozpoznanie terenu.
Wystarczy szybki research żeby się dowiedzieć jaka organizacja potrzebuje drużyny na waszej platformie. Spiszcie wszystkie nazwy i sprawdźcie czego oczekują. Wiadomo, że drużyna 3 ligi czy top 8 turniejów na ESL nie ma co startować do NIPu czy ESC Gaming.
Po utworzeniu takiej listy możliwości sprawdźcie również czy warunki oferowane przez organizacje będą dla Was zadowalające.

Wiarygodność organizacji.
Od kiedy istnieje? Jakie drużyny reprezentowały gaming na turniejach offline?  Jaką jest aktualna opinia o organizacji? Może warto nawiązać kontakt z byłymi zawodnikami tej organizacji i dopytać czy warto angażować się w taką współpracę – w końcu nikt nie będzie wiedział lepiej niż były zawodnik.

Nie ma co wierzyć w bajki, organizacja krzak,  która istnieje 2 miesiące i nie jest formalnie umocowana, nie będzie pompowała pieniędzy (których nie ma) w drużyny. Przemyślcie dokładnie swój wybór. Zwróćcie też uwagę na czas jaki drużyny średnio spędzają w tych barwach. Na pewno warto poznać ich okoliczności rozstania. Czy słyszeliście o jakiejś głośnej aferze, złym zagraniu wobec graczy – a może odwrotnie, organizacja jest fair play wobec swoich zawodników i wszyscy chwalą dobrą współpracę.

offlogofg

Zadajcie sobie pytania, jakiego wsparcia oczekujecie  i co możecie dać od siebie.
Wiadomo, że poza podstawami do gry fajnym dodatkiem jest odpowiednia promocja drużyny, kontakt ze sponsorami, gadżety, sprzęt czy dobre warunki wyjazdowe, ale czy od razu to wszystko jest Wam niezbędne? Większość rzeczy przychodzi z czasem i raczej nie warto obrzucić organizacji milionem życzeń, które mogą zadziałać negatywnie na Wasz wizerunek oraz przytłoczyć managerów z którymi prowadzicie rozmowy. W miarę współpracy warto proponować nowe rzeczy, które zazwyczaj w połączeniu z dobrymi wynikami i fajną współpracą będą owocować nowymi przywilejami. Czasem wystarczy wspomnieć, że jesteście pozytywnie nastawieni na dodatkowe profity.
Uwydatnijcie rzeczy, które organizacja zyska dzięki współpracy z Wami. Zwycięstwa w 3 ligowych turniejach to trochę mało. Specjalizujecie się w czymś co organizacja może zyskać dodatkowo np. obróbka graficzna lub montaż filmów? Może jesteście z czegoś znani, medialni lub któryś z was był adminem ligowym  dzięki czemu świetnie radzicie sobie z regulaminami i chętnie pomożecie innym w trudnych i spornych kwestiach  – to wasz dodatkowy atut!

Prawidłowa aplikacja i dobre wrażenie.
Spiszcie swoje największe osiągnięcia i zróbcie listę rozegranych cupów i eventow, w których braliście udział  na przestrzeni ostatnich miesięcy – to będzie pozytywnie świadczyć o waszej aktywności. Musicie być oryginalni i ciekawi lub po prostu najlepsi. Do organizacji aplikuje wiele takich drużyn. Manager przeglądający setki niechlujnie napisanych podań od razu wyłapie coś oryginalnego a staranność na pewno pozytywnie nastawi go do kontaktu z Wami. Należy się przyłożyć! Słabe i nudne podanie od razu ląduje w koszu. Posiadacie wspólne zdjęcie, film z ostatniego lana lub wyjazdu, znacie się od kołyski i macie jakieś ciekawe przeżycia gamingowe- napiszcie o tym krótko w zgłoszeniu. To na pewno przyciągnie wzrok i rozbudzi ciekawość.

Zastanówcie się kto będzie was reprezentował – najlepiej żeby była to osoba wysoce komunikatywna i elokwentna. Dobre wrażenie to podstawa nie tylko podczas rozmowy o pracę!

Czas napisać gamingowe CV.

Related posts

Leave a Comment